måndag 27 februari 2012

En liten cykeltur i alp-landet

Ja, när man söker jobb kan man inte lägga åtta timmar om dagen på det. Det tar för mycket energi. Man måste får göra lite annat också! Speciellt en dag som idag när solen fortsatt skiner. 

Vid tolv-tiden hade jag avslutat mina måste: följa upp sökta jobb, hitta nya annonser, förbereda mig för en eventuellt nu tripp till Geneve!

12.00 för mig innebär alla fall lunch. Den intog jag ute på vår fina terass, som är i solläge. Så nice! Dessutom får man intrycket det inte alls blåser eftersom terassen ofta är i lä.....

Kittad med nya hjälmen, julklapp från monsieur B samt en lånad cykeldräkt. Dvs en sådan som är särskilt vadderad i grenen. Inte snyggt, men praktiskt om man vill slippa lite ömma delar efter cykelturen


Detta är cykeln jag testade. Kanske kan jag köpa denna till ett begagnat bra pris. Vi får se, som arbetssökande får man hålla lite i plånboken. Kanske nyttigt för mig, dessvärre inget jag gjort tidigare... Min tidigare cykeltur här, på 44 kilometer runt Annecy-sjön, gick hur bra som helst.


Idag inser jag dock att det är viss skillnad mellan cykla på platt mark, som runt Annecysjön, och att cykla i backar. Riktiga, långa backar, med rejäl lutning, som aldrig tycks vara slut..... Puuuh, vad jobbigt. Men jag stannade INTE i uppförsbacken, men flåsade som om om jag höll på få upp lugnorna och körde en tur på en timme. Jag tror jag ger mig ut imorgon igen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar