torsdag 10 november 2011

21 grader i början av november?

Min blogg har inte varit så frekvent uppdaterad men det beror på att min dator (en MAC???????) helt enkelt slutar att fungera ibland. När jag skaffat mig ett jobb, blir det en ny dator :)

Men vart åker man i okt/november för att hitta 21-gradig värme???? Är man i Frankrike kan man faktiskt stanna inom landet och röra sig söderut mot Côte D'âzur. Vi åkte ner mot Heyres, Giens - vilket är en halvö som ligge nästan allra längst söderut i Frankrike, mellan Nice och Marseille. Lite bilder från långhelgen därnere:

Lite Kite surfing för Bertrand  

posy, posy i Le Lavandou
Schyssta båtar, eftersom det sällan blir is här om äns någonsin, så ligger båtana i vatten hela året.....
21 grader, barfota och det fanns en massa folk på stranden som solade och badade!!
Bästa bilden blir ju när man tar den själv och har ett sådant där ansträngt "är jag i bild nu"-leende....
En lite visit till Saint Tropez hanns också med. Här såg vi exklusiva butiker, turister och båtar i massor
En vandring runt del av halvön - ååååh vad vackert det var!!

som sagt viktigt att kunna posera OAVSETT var man gör och är!!

Den här fina fågel kom och gjorde oss sällskap när vi käka lunch och njöt av den fantastiska utsikten

/Sofia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar