onsdag 16 februari 2011

Mer underbar dykning

Idag var blev det mer dykning på Apo Island, ett av Filippinernas vackraste dykställen. Vi testade några nya ställen av Apos 12 olika dykställen. Det var lite blåsigt och därav lite höga vågor på havet så vi fickvälja några som låg mer i lä. Vi gjorde tre dyk idag också och de var ännu bättre än igår, antagligen för att jag var lite mer avslappnad och greppat det lite mer.

 
Det finns så oerhört mycket fisk att titta på här av alla naturens färger. Jag önskar verkligen att jag hade en kamera med mig. Jaja, det blir när jag är lite mer avancerad. Och det tänker jag bli. Nästa steg blir att ta "advanced", nästa licensnivå. Då får man dyka lite djupare och även i vrak och grottor. Men jag kommer att skaffa mig lite mer erfarenhet först. Kanske blir det något till dyk här och definitivt i Borneo, Sipadan som ska vara fantastiskt!

Dagens instruktör - Gabriel

Idag hade vi en ny instruktör, Gabriel som faktiskt faktiskt är född och bor på Apo Islands. Vi var indelade i två grupper open water divers, dvs mindre erfarna och advanced, mer erfarna. Med mig hade jag samma koreanska par som igår. I den andra gruppen var det även samma australiensare från igår, Adam, en engelsman och ett ryskt par - en salig blandning av nationaliteter alltså.

Så här ser båten ut som man åker med. Den håller för höga vågor, men det blir lite blött minst sagt
Imorgon blir det ingen dykning. Skönt att ta lite paus, kroppen blir trött om än glad av alla dyk. Så imorgon ska vi åka på tur ut på ön Negros, det blir skoj! Nu ska jag ut och käka med mina dykarkompisar och försöka snappa upp lite bra tips för dykning i Borneo, Sipadan. Jag måste säga som inbiten skärmflygare att dykning är väldigt roligt. I vissa lägen när man flyter känns det som att flyga. Så det är nästan lite roligt som skärmflygning :)

//Sofia
ett litet, litet smakprov på vad jag såg idag

2 kommentarer: