onsdag 9 februari 2011

Softa på Alona-beach

Oj vad jag har legat i solen idag, riktigt okynnesnjutit av den. Man kan ju tro att man skulle lessna på värme efter drygt 30 dagar på resande fot med en konstant temperatur på 28-30 grader. Man är man nordbo och svältfödd på sol sedan länge så är man. Sen är det väldigt skönt att bara softa vissa dagar och det är helt legitimt på stranden.

Idag har jag, Josefin och Jim, ett par svenskar jag träffar här nere hängt både på stranden och mest legat i vattnet och guppat, men även hunnit simma ett par längder i poolen. Jag drömde inatt att jag ner 6 kg, men det visade sig bara vara just en dröm....

Imorgon blir det lite mer action. Då ska jag och en schweizare åka iväg på moppetur till Bohol och kolla på apor och vacker natur. Klockan är nästan 18.00 och det är fortfarande över 25 grader här. Det är underbart.


1 kommentar:

  1. Jag vill åsså! Fy vad livet är orättvist...

    SvaraRadera