fredag 11 februari 2011

Marknad, lukter och drag


En skön dag på stranden, ja det måste man ju unna sig ibland. Jag var uppe tidigt med tuppen och käkade frukost vid stranden som vanligt. Det blev bananpannkaka, juice, toast med marmelad och kaffe. Det är en ganska skön start på dagen.

Idag var jag superlat och utvecklade och förfinade min förmåga för att slappa. Jag hann med 3 timmar på stranden - bada, sola, läsa, dricka läsk, och 50 längder i poolen innan det började regna.

Faktiskt lite skönt, det var så varmt och det var ändå dags för lunch! För mig blev det Chicken Pork Adobo - en typisk filippinsk rätt, kött med marinad.

Detta är Jim och Josefin, trevliga norrlänningar   
På eftermiddagen åkte vi in till Tagbilaran, den stora staden på Bohol, och en marknad som ligger precis utanför. Trevligt att se, men gud vad det luktade gammal fisk.... Så vi stannade inte så länge utan pep snabbt in på varuhuset som låg bredvid. Denna hade sina obligatoriska vakter med pickadoller och en säkerhetskontroll innan vi fick gå in.

Josefin posar med fiskarna
coola fiskar va?
Jag tycker att jag höll ganska god min trots att det luktade apa här....

En skoj grej som hände igår när vi tog en öl på hotellets bar. Personalen och deras kompisar började småspexa lite. Det finns ju rätt mycket ladyboys här, både blivande och fullfjädrade. De som var mer åt "aspirant"-hållet höll igår värsta spontana showen som utvecklades till en skönhetstävling där jag, Jim och Josefin fick vara domare. De var så otroligt söta och charmiga. De ägnade dessutom mycket tid till att dissa varandra, väldigt underhållande.

//Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar