onsdag 23 februari 2011

Framme i Borneo - äntligen :)

Efter en lååååång flygdag, tidigt morgonflyg från Bohol och ett kvällsflyg från Manila till Kota Kinabalu så är man då äntligen framme! Många jag har träffat under resan har sagt att jag verkligen kommer att gilla Borneo/Malaysia och jag har en bra känsla. Jag tycker att när man precis kommit till ett ställe kan man känna atmosfären och få en viss uppfattning. Det låter lite flummigt, men det stämmer ofta! Hittills har jag en bra känsla :)

Just nu är jag på hotellet, en helt ok hotell lite utanför stadskärnan. Men inte längre ifrån än att det går att ta en bus in till staden. Så imorgon ska jag a) skaffa mig kontantkort till telefonen b) prata med turistinformation eller liknande och kolla upp om Sepilok är bästa stället att åka till för regnskog/orangutanger c) kolla in staden.

Jag blir bara här i två nätter sedan drar jag vidare mot orangutangerna :) skoj!!

Om det är någon som har tips angående Sepilok tas det tacksamt emot!

//Sofia

2 kommentarer: