söndag 20 februari 2011

Siquijor - ett ställe för vila....


Siquijor är en liten ö mellan Negros och Bohol , som jag varit på tidigare. Eftersom jag har några dagar kvar så tänkte jag att jag skulle se en till av Filippinernas alla öar innan jag åker mot Borneo och Kota Kinabalu på onsdag!

Ön är tydligen känd för healars och häxkraft. Jag har dock inte sett något sådant..... vad jag vet alla fall....

Min tanke var att hitta en strand och bara softa på någon dag. När man reser länge är det bra att varva dagar med mycket aktivitet med rena "slappa-dagar". Inte så att man blir direkt utsliten av att resa och konstant få förmånen att vara i ett underbart varmt klimat, men det är ju bra att vila lite också ;)

några småungar som fiskade, medan jag solade
Jag har verkligen inte gjort så mycket idag förutom att sola, slappa, sträckläsa en bok, bada och strosa på stranden. Sista delen av dagen spenderade jag i hängmattan från vilken jag såg en underskön solnedgång.
Detta måste nog ha varit det mest ansträngande jag gjort idag...... stått upp
Hängmattan som var min solstol på eftermiddagen som hotellet mycket lägligt satt upp mellan några stolpar
bra bok, bra musik och varmt utan att det är fööör varmt, då är livet gött i en hängmatta
skönt att sova lite......
solnedgången och ebb som visar hur otroligt långgrunt det är här   



Livet behöver inte alltid vara så komplicerat! Imorgon bär det av mot Bohol/Tagbilaran. Jag tar mitt flyg därifrån på onsdag så jag tillbringar sista dagarna där!

//Sofia

2 kommentarer:

  1. Ser rätt nice ut Snuffie! Idag minus 15 här hemma men kanonförhållanden på hanget i Saltsjöbaden. 1 timme i luften innan kölden tvingade mig att landa. Ha det gott!
    /Johan

    SvaraRadera
  2. ja det var gött, men jag blev snabbt lite rastlös. Förvånad? Så nu gör jag mina sista dagar i Filipinerna på Alona Beach igen. Finfina stränder men men ändå viss yttre stimulans :)

    Gött med en timmes flygning, jag är faktiskt lite flygsugen!

    /S

    SvaraRadera