söndag 6 februari 2011

Landat i Filippinerna

Då har man landat i Filippinerna! Efter en väldigt lång dag på Bangkok flygplats så är man då äntligen här. Ska man åka till Filippinerna får man 21 dagars visa per automatik, MEN man måste visa utresebiljetten från Filippinerna vid incheckningen när man reser in till Filippinerna. Det hade jag ju inte skaffat. Men som som tur var, var jag löjligt tidig på flyplatsen och hann precis fixa biljett till Borneo, min nästa destination, ta mig igenom lång passkontroll-kö, stränga mig före i säkerhetskontrollen och komma på planet.....puuuhhh, vilken stress!!



Jag har blivit lite varnad innan för Filippinerna, främst Manila, att det är stor risk för att bli bestulen  även på flygplatsen. Men jag har pytsat ut lite pengar på andra ställen än bara plånbok och reseficka som man har innanför kläderna. Så jag hoppas på det bästa :)
Nu är jag på ett lagom sunkigt flygplats-hotell och sitter i deras kafé och ska äta..... osthamburgare. Jag vet lite trist, men morgondagen får stå för äventyret istället. Imorgon ska jag upp tiiiidigt för att ta inrikesflyget till Bohol en stor ö i centrala Filippinerna. Jag beslöt mig igår kväll för att skippa Boracay. Dels för att det blir så dyrt att ta sig mellan olika ställen och det är ganska skönt att vara på samma ställe ett tag också, vilket blir ungefär 16 dagar. Men också för att Boracay ska vara ganska överexploaterat och dyrt om än vackert.

Choclate hills finns på Bohol
Bohol verkar riktigt spännande. Där kan man förutom bada och sola, segla, kolla på definerna, viss trekking, . Ska bli kul, Jag har inte bokat boende än, men jag kommer fram så tidigt så jag fixar det på plats.

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar