tisdag 8 februari 2011

Se solnedgången från en båt


Idag har jag njutit av solen hela dagen. Jag fick upp vid nio-tiden och käkade en god frukost där jag bor. Sedan tog jag mig en 20-minuters simtur i poolen, vilken lyx va?

Sen var det dags att ligga och njuta av solen. Det är varmt här och ganska fuktigt men inte lika stekhett som i Thailand, så här kan man faktiskt ligga direkt i solen utan att krevera. Just nu är jag ganska brun men också lite röööd.
 Jag träffade på ett trevligt svenskt par på stranden och de bjöd med mig till en båttur på eftermiddagen. Vi åkte ut klockan tre på en liten skruttig båt. Först snorklade vi en stund, alltid trevligt. Sedan åkte vi ut till Virgin Island.


 Det är en jätteliten ö, men fantastisk vacker. Man får inte sova över där tydligen, inte turister alla fall. Vi träffade nämligen på några glada filippiner som skulle tälta där inatt. En av dem hette Albertino och var från Manila men på plats på Panglao (ön jag bor på söder om Bohol) för att bygga nya turisthotell. Han var väldigt rar och insisterade på att få ta kort på oss med honom på bilden. Så, detta paradis kommer nog vara exploaterat om ett par år.

vår kapten på den skruttiga båten
 Men vi spenderade ett par tre timmar där ute och badade, kolla på fiskar och sjöstjärnor i vattnet. Min erfarenhet hittills om sjöstjärnor är att de verkar vara helt orädda för människor. De flyttar sig inte när man rör på dem och man kan lyfta upp dem lite försiktigt. Vad kan man säga, härligt liv. 


Det är märkligt när man är ute och reser ett längre tag, det blir en vardag liksom. Men en fantastisk vardag.....


När klockan började närma sig halv sex, satt vi oss på båten och njöt av solnedgången. Jag kan aldrig bli trött på detta vackra skådespel.  Jag tror det är bra för själen, känns bra för min alla fall



//Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar