fredag 20 maj 2011

Testat ny skärm samt spelat volleyboll med lokala Annecy-bor!

Idag var jag upp med tuppen och även med mina "room-mates" Henrik och Daniel som skulle starta sin Acro-kurs tidigt! Jag följde med dem för ett morgon-flyg. Lite mysigt faktiskt att göra det för omväxlings skull. Normalt flyger jag bara när det är termiskt och man kan stanna i luften länge.                                                                                        
Detta var bara ett nerflyg och utan termik behöver man inte vara lika uppmärksam och kan slappna av lite. Jag passade på att ta lite kort och försökte fånga Daniels assymetriska spiral.                                                                                                       
Jag tog en massa kort, men tyvärr är min kamera inte bra nog för att fånga någon som är så långt bort. Jag såg bra däremot och han gjorde bra ifrån sig!

Mr Smoothmountain inför dagens flyg!
Henrik, något mer erfaren Acro-pilot, gjorde också en assymetrisk spiral, SAT och wing overs. Alla manövrar som kräver både stenkoll på skärmen, lite mod och "blåsa"-kontroll. Jag hade kissat på mig alla fall!!!


Min stora uppgift idag var att prova en ny skärm, en skärm som är lite vassare än den jag har. Den är snabbare och lite mer känslig för termik, vilket både är kul och utmanande. Idag var en dag med risk för åska på eftermiddagen vilket innebär "tjong" i luften för skärmflygare.

Så jag flög min test-skärm Sigma 7. Rätt cool skärm faktiskt, men efter en halvtimme i luften med riktigt tjong och en ny skärm valde jag att gå ner och landa och köpa mig dagens Magnum .....mmm.


När jag satt i solen och njöt av min Magnum (ja glassen) så kom en fransk kille, Herves, som jag lärt känna här och berättade att de skulle spela Volleyboll på Talloire beach. Och eftersom det är kul att lära känna lite "locals" så följde jag med! Oh my god! Tur att jag inte har några önskemål om att försörja mig som volleyboll-spelare, jag var INTE bra. Men jag hade viljan och slängde mig till både höger och vänster, överallt där bollen inte var. Efter en timmes spelande, med fullt flås och sand i byxorna var jag tvungen att avvika, men kul var det!


Dagen avslutades med hemmalagad middag med grabbarna grus och dubbel regnbåge här i Annecy :)

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar