tisdag 3 maj 2011

Båt/Dyktur vid Les Illes Medes, L'estartit

Idag fick jag följa med Hotel Illes dykbåt ut på tur kring Illes Medes (Medes-öarna som ligger precis utanför L'Estartit). Det blev ingen dykning för mig som passagerare men kul att hänga med ändå! Just nu är det 15 grader i vattnet så det krävs tjocka dykardräkter och lite "guts" om jag får säga det själv. Men det är nog ganska kallt ändå så det gjorde inte mig något att stanna på ytan!


När det blir lite varmare här kanske jag testar ett dyk. Jag inser dock att det aldrig kommer att bli Asien 30-gradiga vatten...... Men det finns både möjligheter till lite djupare dyk och att dyka genom grottor, så det kan nog vara kul att dyka här!


Ja, mer än posande på båten blev det inte för mig idag men det var trevligt att se L'estartit från vattnet och öarna Medes är mäktiga klippformationer att vila ögonen på!


Nu är det dags att kolla på Barcelona mot Madrid, en riktigt derby-match. Som neutral svensk vågar man inte säga att man inte vet vad de spelar, men det ska bli skoj att se lite upp-eldade Katalaner heja på sitt lag. Ja, för de är inte spanjorer här, de är katalaner - viktigt skillnad!

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar