lördag 21 maj 2011

Redbull och flygning?

Idag var det Redbull Elements Event här i Talloire, Annecy! Ett event som firar de olika elementen luft, jord och vatten, vilket innebar skärmflygning, simning och cykel såklart med en extra twist. 

Skärmflygarna har tränat här hela veckan på att springa en kortare sträcka uppför berget för att sedan starta utför Planfait-starten med minimala och snabba skärmar.

 http://www.xcmag.com/calendar-of-events/


Idag har jag ju själv flugit och såg inte allt från eventet, däremot lite glada skärmflygare från luften. Ikväll var vi dock på hotel Savoyarde där Redbull festen och alla deltagare var, mycket trevligt! Vi åt varsin pizza och tog en öl och kollade in folk. Jag inser att jag efter en vecka faktiskt lärt känna en hel fransmän och ägnade mig åt en del kindpussande (som jag ännu inte riktigt listat ut när man ska göra). 


Jag trivs bra här alla fall och har även träffat lite lokala svenskar på plats! Och hur kan man inte trivas här i Annecy - man kan flyga nästan jämt, det är trevligt folk här och det är underskönt vackert! Hur ofta sitter man på en uteservering med utsikt mot vatten och höga berg! La bonne vie!

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar