söndag 22 maj 2011

Bo i Annecy över sommaren?

Jag har faktiskt bestämt mig för att stanna lite längre här i Annecy! Kanske bo här över sommaren, kanske lite längre! Så nu håller jag på att försöka hitta ett boende som är lite billigare än att bo på hotell..... Just nu håller jag på att kolla på lite annonser på "Le bon coin", franska blocket och ska ringa Annecys turistinformation samt en lokal mäklarfirma imorgon, då det är måndag! Jag har inget emot att lite utanför Annecy, med utsikt mot berg eller vatten, men vi får se vart det blir, jag har ju en budget att hålla mig till!

Sedan gäller det att hitta ett jobb så det rullar in lite kulor såsmåningom. Jag har pratat med lite lokala kontakter och många säsongsjobb är redan tillsatta, sedan tre veckor sedan. Vilket lustigt nog sammanfaller med tidpunkten för när jag var här sist innan min Spanien-resa. Men jag är född optimist så det ordnar sig nog, jag söker ju inget superavancerat jobb heller just nu. Jag har även fått lite tips om jobb som finns tillgängliga. Kanske köra bilen åt en av skärmflygskolorna, det vore väl toppen :)

Nej nu ska jag åka och kolla på en av landningarna här. Flygvädret är inte toppen idag så jag får se om jag flyger eller inte. Eftersom jag ska stanna här har jag ju liksom "råd" att skippa en dag med flygning! Senare ska jag åka hämta mina flygkompisar Johan och Stefan - ska bli kul att träffa dem igen :)
/Sofia

2 kommentarer:

  1. Whow vad häftig att våga ge sig helt åt ett sport på det viset som du gör och förverkliga sina drömmar.Mycket beundransvärt...
    Önskar dig allt lycka och framgång.
    Vi ses i luften.
    /ChristianG.

    SvaraRadera
  2. ja, det känns förmånligt! Jag älskar flygning, men jag ville även ändra mitt liv och min livstil där jobbet inte var enda fokuset. Just nu tycker jag att detta är toppen! Kul att du läser min blogg :)

    /Sofia

    SvaraRadera