onsdag 4 maj 2011

Mer klättring i L'estartit

L'Estartit bjöd på ytterligare en solig och ganska varm försommardag. Att det sedan kommit rapporter från Sverige att det kommit snöflingor och att det nu är cirka 4 grader gör det ännu mer trevligt att vara här!

Kvällen som var solig och fin ägnade vi åt klättring! Vi åkte till samma ställe och klättrade men prövade lite nya väggar. Den första väggen var utmanande, men kul men fullt "görbar". Jag kände mig nästan lite mallig och gav min själv så uppmuntrande komplimanger. Är man ensam svensk så kan prata lite för sig själv ;)


Vi hade lite sällskap några andra glada klättrare vi turades om att säkra varandra medan min kompis var den som fick leda och sätta upp repen. Någon dag ska jag väl lära mig detta också......


Andra väggen var initialt mycket lättare än den första väggen. Eller så hade jag blivit övermodig...... Halva vägen upp så stötte jag på lite problem. Det krävdes lite teknik för att traversera över väggen. Efter att ha fallit av typ 3 gånger så förstod jag hur jag skulle göra. men då var jag ganska trött i armar och ben.


Jag är ganska glad att dessa glada och stojiga inte förstod min svordomar.... Jag klarade inte hela väggen, men jag stolt över att ha fixat alla fall 85% av den. Nästa gång så tar jag den!

/Sofia

2 kommentarer:

  1. Underbart att se dessa bilder på människor i shorts. Just nu när jag kollar ut är det mulet och eländigt men visserligen mycket varmare än det varit på länge, 9 grader. :)

    Snälla sommaren, kom snart...

    SvaraRadera
  2. Ja, det är gött med lite värme :) Skönt med varma kvällar så man kan gå och klättra på kvällen också och se solnedgången från klätterväggen :)

    Hoppas ni får sommar snart!

    /Sofia

    SvaraRadera