onsdag 25 maj 2011

Finbesök från Sverige

Idag kom lilla mamma till Annecy, askmoln från Island till trots! Lite rök från våra isländska vänner stoppar inte den vördade modern som anlände kl 12.00 med SAS i Geneve. När vi körde till Annecy tog vi småvägar för att se lite mer av det vackra franska landskapet. På eftermiddagen tog vi oss ut till Annecy stad som ju för mig faktiskt är första gången jag ser trots att jag flugit här 4 år i rad! 

Ja, ibland blir man lite insnöad när man skärmflyger, man ser bara det man ser från luften och start och landning. Annecy stad är ju oerhört vacker och väl värd att se! Bra att veta är att INGA restauranger serverar mat mellan 14.00 och 19.00, förutom en turistrestaurang......

Vi har även åkt lite på vad min mamma kallar "hemska serpentinvägar" och det tog lite tillvänjning för min söta mamma! Lika bra det för imorgon blir det lite mer bilkörande. Jag kommer då att visa henne de söta byarna utanför Annecy, där all skärmflygaktivitet ligger. Där kommer vi titta den vackra utsikten från starten uppe på berget och sedan kanske avsluta med en god cappuchino nere vid vattnet. I skrivande stund, kl 23.18 är det fortfarande varmt ca 22 grader ocg dagen har bjudit på 30-graders värme......mmmmmm..... gött att vara i Frankrike!

/Sofia

2 kommentarer:

  1. Det är kul att följa din reseblogg och hälsa mamsen så mycket. Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Ja, det är mysigt med mamma på besök! Hon hälsar tillbaka så gott, kram

    SvaraRadera